Hopp til hovedinnhold
Mia Katrine Nilsen
Skrevet av
Mia Katrine NilsenInnholdsansvarlig988 92 322

Lær alt du trenger å vite om programmatisk annonsering

Dagens digitale medielandskap er stort, og det kan virke uoversiktlig å navigere i for annonsører og markedsførere. Alternativene er mange, og begrep som programmatic, eller programmatisk annonsekjøp som det heter på norsk, er et av begrepene som har fått mye oppmerksomhet de siste årene. Men hva er det egentlig? Og hva kan du tjene på å benytte denne annonseformen?

Programmatisk annonsering er automatisert kjøp og salg av annonser på nett via en annonsebørs. På denne annonsebørsen legger ulike medier annonseplasser ut for salg, slik at du kan legge inn bud. Du kan legge inn dine egne kriterier for kjøpet, samt et bud på hva du ønsker å betale for en visning. Når alle dine kriterier oppfylles vil et kjøp gjennomføres automatisk, og annonsen blir vist på den aktuelle annonseplassen i sanntid. Du må benytte en egen programvare for å få tilgang til annonsebørsen, og en av de mest kjente leverandørene av slik programvare i Norge er Delta Projects.

Torsdag 28. mars kommer Peter Karlsson fra Delta Projects for å holde foredrag på #digitalukeslutt hos digitalbyrået Increo i Oslo.

Her kan du skaffe deg gratis billetter til arrangementet i Oslo

Uformelt arrangement med fagprat og nettverksbygging
Increo er et digitalbyrå, lokalisert i både Oslo og Trondheim, med lidenskap for design, teknologi og gode brukeropplevelser. Digitalisering står sentralt i alt Increo gjør, og selskapet ønsker å dele både sin egen og sine samarbeidspartneres kunnskap og erfaringer med alle som er interesserte. Derfor inviteres du til #digitalukeslutt ca én gang i måneden, et uformelt arrangement for kunder, venner, samarbeidspartnere, bransjefolk og andre interesserte.

Delta Projects – #digitalukeslutt hos Increo 28. mars.

Mindre arbeid og bedre frekvenskontroll
Fordelene ved programmatisk annonsekjøp er mange. Blant annet krever det mindre arbeid når det gjelder gjennomføringen av annonsekjøp, det gir deg større kontroll over kjøpene dine, og du vil enklere kunne treffe riktig målgruppe, med riktig innhold til rett tid. I tillegg har du svært god frekvenskontroll, noe som betyr at du slipper å bekymre deg for at kundene dine blir lei av at annonsene dine dukker opp overalt hvor de ferdes på nettet. Alle disse punktene vil Peter se nærmere på i løpet av sin presentasjon.

Ta turen til #digitalukeslutt hvor vi går i dybden på hva programmatisk annonsering er, og hvordan det fungerer i praksis, både teknisk og fra kjøpers og selgers perspektiv. Du vil få innsikt i hvordan du kan legge opp din egen strategi for bruk av programmatisk annonsekjøp, samt hvilke muligheter du har til rådighet. Foredraget vil også ta for seg viktige emner som frekvenskontroll, utnyttelse av data og merkevaresikkerhet. Arrangementet finner sted i Increos kontorer i Pilestredet 17, torsdag 28. mars. Det hele varer i omtrent halvannen time. Ta med deg en venn eller en kollega for lærerik fagprat og hyggelig mingling. Velkommen!

Oslo: Her kan du sikre deg billetter til arrangementet, som selvfølgelig er gratis.

#Digitalukeslutt har tidligere omhandlet emner som GDPR, synlighet i Google, content marketing og digital strategi, og mange spennende tema står på planen for 2019.
Hold deg oppdatert på framtidige arrangementer i regi av Increo på increo.no.

 

Du er frakoblet.