Vi finner et CMS som passer for deg

Mange som jobber digitalt har forholdsvis lite innsikt i teknologien de jobber med – men det trenger de heller ikke. Kunnskap om egen bedrift og hvordan dere bruker dagens løsninger, er faktisk den viktigste innsikten du trenger. Vi tar gjerne resten av jobben

Merethe Honne
Rådgiver

I Increo er dette noe vi jobber med hver eneste dag: Å lose deg gjennom prosesser som gir verdifull innsikt for hvilken teknologi du bør velge. Har du for eksemepel vært med på en “designsprint” før?

Andre digitale miljøer har ofte spesialisert seg på kun ett CMS, og foretrekker å tilpasse dette til å dekke oppdragsgiverens krav. I Increo tenker vi motsatt: Det beste er å finne et CMS som best passer oppdragsgiverens behov.

Valg av riktig CMS: Ofte mer lønnsomt enn man tror

Mange mener at de beste digitale løsningene er utviklet med sluttbrukerne, altså kundene dine, i fokus. Det er vi enige i. Samtidig vil skreddersydde tilpasninger av et håndplukket CMS åpne opp for at løsningens hovedbruker, altså deg, vil jobbe mer effektivt. Du forstår hva som ligger bak alle knapper og funksjonaliteter, og du kjenner veien man må gå for å få publisert nytt innhold – nettopp fordi at “skiltingen” er skreddersydd for dine behov. Du får også en digital plattform som vil leve lengre, med færre utfordringer rundt oppfølging og vedlikehold. 

Nett- og e-handelsløsninger: Trenger du en digital løsning som skaper gode brukeropplevelser, og ikke minst konverterer?

Rådgiveren ønsker å bli godt kjent

Før vi kommer med en anbefaling om CMS er det mye vi konsulenter må lære oss. Det gjelder blant annet hvordan din bedrift eller organisasjon liker å jobbe, hva deres behov og ønsker er i dag, samt hva som er planene for fremtiden. 

Prøv en DESIGN SPRINT: En 4-dagers prosess med konsentrert samarbeid for å skape nye produkter og tjenester, eller å forbedre det som allerede eksisterer

Behov baseres på (minst) to brukergrupper

I Increo ser vi på to brukergrupper når vi kartlegger behov: Hovedbrukeren og de som skal jobbe i løsningen daglig, samt besøkende som skal oppleve nettstedet som intuitivt og tiltrekkende. Det er i krysningspunktet mellom disse behovene at vi finner grunnlaget for vår anbefaling.

Kunsten å begrense seg

Selv om vi leverer avanserte løsninger og komplekse systemer, har vi forenklet vårt eget increo.no i et CMS som heter Webflow.

Våre brukere er her for å finne kontaktinformasjon, lære om teknologi og lese om andre bedrifters erfaringer med teknologi de selv vurderer. Vi vil at det skal være enkelt for de som besøker siden å bli kjent med oss, og enkelt for alle som jobber her å publisere innhold. 

Valg av CMS fremstår som omfattende, men vi er her for å gjøre det enklest mulig.

10 spørsmål som kartlegger behovet ditt

Hvis du har svaret på disse spørsmålene, er mye gjort. Ta gjerne en runde i bedriften for å samstemme at alle er enige, og del svarene med byrået dere ønsker at skal utvikle de nye nettsidene.

Om deg og din bedrift

  1. Skal dere ha mye innhold, og skal mange ha ansvar for å redigere?
  2. Selger dere produkter eller tjenester som krever at siden må integreres med flere eksterne systemer?
  3. Yter dere tjenester som krever ekstra sikkerhet for trygg behandling av sensitiv informasjon, om for eksempel pasienter?
  4. Hva synes dere om CMS-et som dere bruker i dag?

Om sluttbrukeren og bruk av løsningene

  1. Hva er viktig for de som besøker siden? 
  2. Hva forventer de å kunne gjøre? 
  3. Hvor teknisk interesserte og avanserte er de?

Om bedriftens fremtidige mål og visjoner

  1. Hva er ambisjonene for bruk av siden fremover? 
  2. Skal sidene på sikt betjene et internasjonalt marked? 
  3. Ønsker dere å utvide vareutvalget?

Hva kan vi hjelpe deg med?

Morten M Wikstrøm
Morten M Wikstrøm
Daglig leder, Rådgivning
Trondheim
morten@increo.no
/
976 90 017
Sebastian Krohn
Sebastian Krohn
Byråleder, Rådgivning
Oslo
sebastian@increo.no
/
988 00 306

Se også:

Hold deg oppdatert med vårt nyhetsbrev