Hopp til hovedinnhold

Bølger og rene linjer til Sjømat Norge

For fiskeri- og havbruksnæringens landsforening, FHL, sjøsatte vi en ny nettside og styrket kommunikasjonen med en helt ny grafisk profil. I ettertid har foreningen byttet navn til Sjømat Norge og vi har redesignet forsiden.

 

Rene linjer i ny logo og identitet

Vi startet med å designe en helt ny logo og visuell identitet. Ønsket om å fremstå fremtidsrettet, innovative og moderne bidro til et rent og enkelt formspråk uten for mange elementer. Symbolet i logoen henter blant annet inspirasjon fra havets bølger, det organiske livet i havbunnen, samt fibrene i en laksefilet. Resultatet ble slik:

fhl_logo
Profilen omfatter også en rik fargepalett, typografi, bildebruk og grafiske elementer, og kommer til uttrykk på både nettsiden og trykt materiell.

Aktuell nettside som frister

FHL satt i utgangspunktet med en eldre nettløsning som hadde vokst over en lang periode, og som nå hadde behov for en opprydding og omstrukturering. Sidene er fylt med hovedsakelig redaksjonelt stoff fra organisasjonen,  informasjon om bransjen og organisasjonen, samt informasjon for medlemmer, og oppdateres kontinuerlig av redaksjonen slik at det alltid er aktuelt nyhetsstoff.

Løsningen er WordPress-kjørende, og det ble gjort svært mange spesialtilpasninger på baksiden, for å oppfylle redaktørenes behov.

fhl_web_forside

Lekne illustrasjoner = levende innhold

For å gjøre informasjonstunge sider mer spiselige, har vi i etterkant løpende jobbet med visualisering av innhold med illustrasjoner, infografikk og bildebruk.

fhl_web_norsksjomat

Du er frakoblet.