Hopp til hovedinnhold
Anne Bundgård Fuglem
Skrevet av
Anne Bundgård FuglemDesign, rådgivning483 11 598

Den perfekte treningskompisen

Klapp har laget det nye forretningssystemet og kundeløsningen til ElitePT, som driver med personlig trening på nett.

I samarbeid med ElitePT har vi jobbet med med konseptutvikling, design, programmering og brukertesting. Kundene har fått en webapplikasjon, som er praktisk å bruke for å logge trening og kommunisere med sin PT. Samtidig har ElitePTs medarbeidere og trenere fått et brukervennlig forretningssystem, der de lett kan sette opp treningsprogrammer og følge opp hver enkelt kunde.

For folk på farta

Hele veien har vi hatt en «mobile first» tankegang, siden det først og fremst er på treningssenter e.l. at kundene bruker løsningen.

Konseptskisser for treningslogging
Tidlige skisser på konseptnivå for treningslogging, som viser hvordan flyten foregår.

Selve treningsprogrammet brukes oftest av kundene, og er derfor det første du kommer til på startsiden. Når du trener, fører du treningsdagbok og logger rett i løsningen, etter hvert som du gjennomfører øvelsene.

Oversikt over øvelser i en treningsøkt
Grensesnitt for visning av øvelser i en treningsøkt, med tydelig visualisering på hva som er utført og ikke.
Logging av trening
Når man trener, kan man logge resultater rett i løsningen mellom settene.

På startskjermen kan du lett skifte mellom de ulike tingene treneren din skal vurdere og følge med på; trening, bilder, kroppsmål og vekt, samt trivselsfaktorer som f.eks. søvnkvalitet og energinivå.

tabs

Vel hjemme fra trening, kan kundene enten bruke kostholdsplanen og oppskriftsdatabasen for å finne god og sunn mat.

Kartlegging av behov – hvordan kan vi gjøre trenernes arbeidshverdag enklere?

Vi i Klapp elsker å være med på å forenkle måten kundene våre jobber på. Da vil kunden bruke mindre tid på unødvendig administrasjon og mer tid på det de er gode på, mens vi får spennende tekniske utfordringer og konseptuelle nøtter å bryne oss på.

Vi startet med å dykke nærmere ned i bedriftens arbeidsrutiner for å få mest mulig innsikt til å løse oppgaven. Vi så raskt at ElitePT arbeidet med mange dokumenter, e-poster og meldinger i kommunikasjonen med sine kunder. Kommunikasjonen fungerte, men veldig mye tid gikk med på å få jobben gjort. Her så alle et behov for en skreddersydd løsning, hvor alt av kundekommunikasjon, treningsprogrammer o.l. kunne inngå i én og samme løsning.

I løsningene kan trenerne blant annet:

  • Få oversikt over arbeidsdagen, med hvilke oppgaver som må utføres.
  • Få oversikt over hver enkelt kunde, med all relevant historikk, bakgrunnsdokumentasjon og abonnementsstatus.
  • Opprettholde en database over øvelser, med tilhørende beskrivelser og videoklipp.
  • Opprette og skreddersy treningsprogrammer til kundene
  • Kommunisere med kundene via et integrert meldingssystem.

Videoinstruksjon

Enkelt brukergrensesnitt som får jobben gjort

Som kunde hos ElitePT kan du melde deg inn og kjøpe abonnement, og deretter gjøre alt du trenger i èn og samme løsning. Når du har kommet i gang, får du full oversikt over hva du skal gjøre for å oppnå dine mål, når det gjelder trening og kosthold.

For kundene omfatter løsningen blant annet:

  • Ditt eget treningsprogram for styrketrening, der du kan føre treningsdagbok mens du trener
  • Visning av hvordan du gjennomfører de ulike øvelsene, med video
  • Visning av fremgang på hver øvelse
  • Logging av kardiovaskulær trening
  • Tilgang til din eget kostholdsplan
  • Oppskriftsdatabase
  • Registrering av ulike andre målbare parametre som f.eks. søvnkvalitet og energi, slik at trener kan evaluere fremgangen din mer helhetlig
  • Meldingsfunksjon, hvor du kan chatte og dele bilder, videoer osv. med din PT

Vil du vite mer om hva vi har gjort for ElitePT?

Kontakt daglig leder Morten for mer informasjon!