Fra idé til lansering på to måneder
I Increo motiveres vi alltid litt ekstra av oppdrag med samfunnsnytte. Når gode formål møter dårlig tid, setter vi inn et ekstra gir. Her er hvordan vi utviklet visuell identitet og nettside for Helseresepten.
For mange som sliter med fedme, kan vektnedgang oppleves som en evig oppoverbakke. Det ønsker det nye helseforetaket Helseresepten å gjøre noe med. Gjennom tverrfaglig medisinsk behandling hjelper de folk til bedre helse – og et bedre liv.
Dette har vi gjort
Besøk nettsted
Smittende engasjement
Da de fire gründerne – tre leger og en fysioterapeut – tok kontakt med oss i Increo, var foretaket fremdeles helt i støpeskjeen. De hadde en idé om konseptet, og de ønsket vår hjelp til å realisere den. De trengte selskapsnavn, visuell identitet, en engasjerende nettside – full pakke, på kort tid.
Engasjementet deres var like ektefølt som det var smittende. Gjennom hele samarbeidet tok de oppgavene sine på alvor, og de produserte store mengder virkelig bra innhold. Uten god og konstruktiv dialog med Helseresepten, hadde vi ikke klart å jobbe så effektivt og lansere så raskt.
Raskt opp å gå
Fra oppstart i mars til lansering tok det to måneder. Folka bak Helseresepten kom med høye ambisjoner, men også dårlig tid.
Det gjaldt ikke bare hele prosjektet, det dukket også opp uventede deadlines underveis i prosjektet. Som da en av gründerne deres hadde blitt invitert til å delta i Debatten på NRK. Om to dager. Nettsiden var fremdeles ikke ferdig, men var det mulig å få publisert noe på så kort varsel? Med den rette kompetansen og hard prioritering ordnet vi en landingsside som stod klar.
Slik sett ble dette et premieeksempel på hvordan MVP-tankegang og smidige prosesser kan få deg raskt opp og gå.
«Vi visste vi kom til å kreve mye av de som skulle hjelpe oss med nettside og identitet. Både fordi vi hadde dårlig tid og et begrenset budsjett, men også fordi vi er en seriøs helseaktør, noe som gir klare føringer for hvordan vi ønsker å fremstå. Det var en krevende prosess, men med tydelige prioriteringer og intens jobbing fikk vi en nettside og en identitet vi er veldig stolte av. Increo har vært engasjerte, fleksible, og vist profesjonalitet under utviklingsprosessen. Det var nødvendig for å få opp Helseresepten, og gjør at vi nå er i gang med å behandle pasienter.»
- Christian Moen - Daglig leder, Helseresepten AS
Universet utvides
No-code (Webflow) var definitivt den rette resepten å skrive ut her, men det var prosessen – med uvurderlig samarbeid fra kunden – som gjorde det hele mulig. Både kartlegging- og innsiktsfase gikk effektivt, og var avgjørende for sluttresultatet. Tross alt er dette en tematikk som må behandles med verdighet, og det krever presisjon i både språk og uttrykk.
Nå er navn, logo, identitet og nettside på plass – på en nærmest umulig tid. Men aller mest er vi stolte over å kunne hjelpe Helseresepten i deres arbeid for bedre folkehelse.
Arbeidet med å bygge deres helseunivers fortsetter, og vi skal gjøre alt vi kan for at de lykkes med sitt prosjekt. Akkurat slik de gjør for sine pasienter.