Vekst

En nettside blir aldri helt ferdig. For å opprettholde og ikke minst øke trafikk og konverteringer, må man kontinuerlig jobbe med å forbedre brukeropplevelsen og innholdet på nettsiden. I Increo har vi spesielt fokus på 3 områder; Analyser og brukerinnsikt, SEO og innholdsoptimalisering og growth hacking.

Klosser bygget som en graf som går oppover

Analyse og brukerinnsikt

Skal man jobbe med optimalisering av nettsiden, er det først og fremst viktig å få nok brukerinnsikt til å velge riktig fokusområde for økt vekst. I tillegg er det viktig å definere hva man ønsker å forbedre på nettsiden, knyttet til de oppgavene man har definert at nettsiden skal levere på.

Er det noen sider som har lavere konverteringsrate enn andre? Hvor mange klikker egentlig påmeldingsknappen? Er det noen som i det hele tatt kommer inn på siden der man registrerer seg? Har siden gode nok rangeringer på de sidene som er viktig? Hvilke sider lander brukerne først på når de kommer til nettsiden din?

Å kombinere kvantitativ og kvalitativ data

Det finnes mange gode metoder for å få mer innsikt i hvordan nettsiden din fungerer for brukerne. Vi begynner ofte med kvantitative data som analyserer trafikken din - det gir oss et overordnet bilde på hvilke sider eller områder som ikke gir oss så gode resultater som vi ønsker. Deretter kan vi lage noen hypoteser og tanker om mulige utfordringer som vi bruker kvalitative data på å skaffe mer innsikt rundt. Dette kan være gjennom funksjonalitet for tilbakemeldinger, snakke med faktiske brukere eller kundeservice, eller gjennomføre en brukertest med målgruppen.

Les mer om brukerinnsikt og webanalyser her

No items found.

SEO- og innholdsoptimalisering

Skal du drive mer trafikk til nettsiden, er SEO en viktig faktor å tenke på. I dagens samfunn finner man svaret på det meste på Google. Er du ikke synlig i søkeresultatene når målgruppa Googler produkter, tjenester eller informasjon du kan tilby - går du glipp av mange potensielle brukere.

Etter lansering av ny nettside eller nettbutikk, følger vi resultatene og hjelper deg med å analysere, optimalisere og legge en strategi og plan for videre arbeid. Gjennom kontinuerlig arbeid kan vi finne mulighetsrom for rangering og innhold, gjøre effektive justeringer basert på sesong, trender eller bransjeutvikling – og sørge for at løsningen din alltid er optimalisert for de viktigste søkeordene og derav øke trafikken til nettsiden din.

Skreddersydd SEO-strategi

Alt etter hva din bedrifts forutsetninger og mål er, vil våre SEO-rådgivere skreddersy en SEO-strategi sammen med dere. Vi tilbyr SEO i Trondheim og Oslo. Skal dere redesigne og utvikle en ny nettside, bør søkemotoroptimalisering ha fokus fra starten av for å sikre en godt optimalisert struktur og teknisk løsning. For å optimalisere dagens nettside, kan dere gjennom en SEO-analyse få en tiltaksliste og forslag til SEO strategi som vil øke deres synlighet i søkemotorer som Google. Våre SEO-rådgivere kan også følge opp arbeidet med månedlig sjekk av din nettside.

Les mer om SEO og innhold her

Growth hacking

Vi ser på hele brukerreisen og gjennomfører effektive prosesser for å finne de beste vekststrategiene. Growth hacking er det “hemmelige” våpenet som Google, Netflix, Amazon og Salesforce benytter for vekst. En iterativ, hypotese- og datadrevet prosess, med fokus på vekst. Hvordan skaffe flere kunder eller øke inntjening med rimelige løsninger?

Hvis vi starter med kunde- eller brukeropplevelsen av din tjeneste eller produkt: Hva skjer hvis vi gjør denne opplevelsen bedre, enklere, raskere eller morsommere?

Les også om vekstsprint her - en hybrid metode av designsprint og growth hacking.

Utvalgte arbeider

Hva kan vi hjelpe deg med?

Morten M Wikstrøm
Morten M Wikstrøm
Daglig leder, Rådgivning
Trondheim
morten@increo.no
/
976 90 017
Sebastian Krohn
Sebastian Krohn
Byråleder, Rådgivning
Oslo
sebastian@increo.no
/
988 00 306