Kontinuerlig analyse og SEO-optimalisering
En virkelig god nettside blir aldri ferdig. Skal du få maksimalt ut av investeringen din, bør du hele tiden jobbe med å skaffe besøkende, analysere den – og justere kursen.
Hvorfor er SEO viktig?
👉 I gjennomsnitt søker en person i Google 3-4 ganger i løpet av én dag.
👉 75% av søkere forholder seg bare til første resultatside.
👉 55% ser kun på de øverste 3 resultatene i det organiske søket.
Dette understreker hvorfor du bør ta søkemotoroptimalisering på alvor – det hjelper ikke med en flott nettside hvis ingen finner den. Fokus på SEO og de rette tiltakene kan øke synligheten til virksomheten din. Det driver flere besøkende til nettsiden din i tillegg til å ha en merkevarebyggende effekt.
Hva består SEO-optimaliseringen av?
- søkeordsanalyser for holde tritt med endringer i markedet og behov
- analyse av trafikk på nettsiden
- innholdsstrategi og planlegging
- optimalisering av eksisterende innhold
Typiske spørsmål vi stiller oss er:
- Finner brukerne dine egentlig frem til det de leter etter?
- Hvordan beveger de seg på siden din?
- Hvilke sider konverterer best – og hvorfor?
- Samsvarer det de besøkende gjør, med hva du ønsker?
Gjennom kontinuerlig arbeid kan vi finne mulighetsrom for rangering og innhold, gjøre effektive justeringer basert på sesong, trender eller bransjeutvikling – og sørge for at løsningen din alltid er optimalisert.
SEO og UX (User Experience) henger sammen. Det betyr at når vi jobber med SEO, er fokuset også på å ytterligere optimalisere brukervennligheten. I samsvar med bedriftens og nettsidens mål, vil vi se etter de tiltakene som kan oppfylle disse enda bedre.
Er det vi i Increo som har laget løsningen din, kan du være sikker på at det er lagt mye arbeid og tanker i arkitektur og brukerflyt. Men det er tallene over tid som gir de endelige svarene. Og SEO og UX er ikke noe man gjør bare en gang, det må jobbes med kontinuerlig.
Hvordan kan du jobbe videre med SEO etter lansering?
Vi er opptatt av at du skal få mest mulig utbytte av løsningen din. Da kan vi ikke bare sjøsette nettsiden og la den drive av sted. Vi følger resultater etter lansering og hjelper deg med å analysere, optimalisere og legge en strategi og plan for videre arbeid.
Gjennom kontinuerlig analyse kan vi både fange opp tekniske feil som påvirker synligheten og du kan holde følge med endringene som skjer i markedet – både hos brukerne og konkurrentene. Slik kan du hele tiden sikre at du er på riktig kurs.
Uansett om du vil outsource hele eller bare deler av forvaltningen, er vi i Increo alltid der for å gi deg nytt, friskt blikk på løsningen din. Vil du ha høyere trafikk og en mer treffsikker digital løsning? Ta kontakt med Sebastian 👇