Hopp til hovedinnhold

Vokse i et krevende marked? En god nettbutikk hjelper

    Er det mulig å skape en følelse av eksklusivitet også digitalt? Går det an å drive kompetansedrevet salg på nett? Det er kanskje ikke lett, men det er mulig. Arbeidet for Braasport beviser det.

    Gjensidig tillit er viktig for oss i alle prosjekter. De beste resultatene skaper vi når vi stoler på at vi vil hverandres beste. Derfor lå alt til rette for et bra samarbeid da folka bak Oslo Sportslager kom til oss med et nytt oppdrag. De kjente oss fra før – og vi kjente dem. Og denne gangen var det ikke småplukk de hadde med seg til bordet.

    Utfordringen – kompetansedrevet nettbutikk

    Det er ingen hemmelighet at sportsbutikker har hatt det tøft de siste årene. De store kjedene har bygget både lager- og nettbutikker rundt en volumbasert strategi. Det har vært om å gjøre å flytte mest mulig varer. Braasport skulle være en motpol til dette. Her skulle du få de beste produktene. De du trenger – ikke de som er på kampanje.

    Samtidig gikk de motsatt vei på en annen måte: De hadde ikke en fysisk butikk de skulle digitalisere, de ville starte med nettbutikken. Vår jobb var å skape denne følelsen av kvalitet og ekspertveiledning gjennom en digital kundeopplevelse.

    Slik løste vi det – Braasports nettbutikk

    Fordi vi allerede hadde den nødvendige tilliten på plass, så vi aldri på dette som et «prosjekt». Her jobbet vi sammen mot et konkret mål – en løsning – og det hastet. Med dårlig tid måtte vi kaste oss rundt og gjøre beinharde prioriteringer. Det viktigste var å raskt få på plass noe som funket. Deretter brettet vi opp ermene enda litt til.

    Høy kvalitet på produktene måtte gjenspeiles i presentasjonen: Gode produktbeskrivelser var avgjørende. Bildene måtte være mange nok, store og flotte. Samtidig jobbet vi iherdig med å få selve navigasjonen til å oppleves som om du fikk eksperthjelp i en butikk. Mange filtre, etter både bruksområde og produkttype, var en del av det. Hos Braasport er det lekende lett å finne frem og velge riktig produkt. Navigasjonen og forslagene gir deg følelsen av å bli ekspedert.

    Turer videre

    Etter at den første utgaven var på plass, har samarbeidet vært drevet fremover av jevnlige møter og kontinuerlige forbedringer. Etter at Braasport fikk på plass et showroom – og en fysisk butikk – på Ullevål, har vi lagt inn muligheter til å booke dette i nettbutikken. Vi har i tillegg laget landingssider for hvert brand, og jobbet intenst med optimalisering og responsivitet. I nettbutikker teller hvert eneste millisekund. Videre fortsetter arbeidet med både design, funksjonalitet og SEO.

    Og responsen i markedet har vært enorm. Mens bransjen har klatret i motbakke, har Braasport vokst. For kanskje går ikke folk mindre i marka, de er bare opptatt av kvalitet. De vil ha ordentlig utstyr som passer dem. De vil ikke kjøpe mer, de vil kjøpe bedre.

    Det krever en nettbutikk som lar dem gjøre akkurat det.

    Produktkategorier på Braasport.no

    Vi har også laget dette

    Eksteriør av Britannia

    Nye Britannia – en femstjerners digital opplevelse

    Britannia Hotel