Hopp til hovedinnhold

Webanalyser og brukerinnsikt

For å skape gode brukeropplevelser på nett, er vi helt avhengige av å skaffe god og riktig brukerinnsikt. Det gjør at vi bedre kan forstå sluttbrukerne, og sette oss inn i deres utfordringer og hverdag.

De beste resultatene kommer når vi gjør godt forarbeid, før noe skal designes og programmeres. Det vil gi deg et bedre grunnlag til å ta avgjørelser underveis i prosessen. Det er også mye å hente på å skaffe innsikt underveis i prosessen, for eksempel via brukertesting. Når det vi har laget er på lufta og tatt i bruk, er også innsikt gull for å finne ut hva som må justeres og jobbes med videre for å gjøre løsningen enda bedre.

Vi kan bistå deg med

  • webanalyser
  • brukertesting
  • kundeundersøkelser
  • intervjuer og observasjon
  • heatmaps
  • A/B-tester
  • SEO-analyser

Hvilke analyser og innsiktsarbeid som er aktuelt for din bedrift kommer an på løsningen du har, hvilke endringer du ser for deg og målene du har satt for din bedrift. En webanalyse gir deg god oversikt over hvordan trafikken beveger seg rundt på nettsiden, mens en brukertest kan fortelle deg hvordan brukerne egentlig ønsker å løse en oppgave.