Hopp til hovedinnhold

Nå har det skjedd! INCREO + Imbera har blitt ett. Les mer om sammenslåingen

Fra enkel nettside til «hub» for norsk næringsliv? Slik gjorde vi det

Nettside - UN Global Impact

FNs underorganisasjon Global Compact er verdens største bedriftsinitiativ for bærekraft. I et nettverk hvor hver nasjonale avdeling har sin egen nettside, hadde de norske representantene et ambisiøst mål: De ville ha den aller beste. Og de ønsket vår hjelp for å få det til.

Å ha den beste nettsiden kan bety så mangt. For Global Compact Norge betydde det den sterkeste tilstedeværelsen – å bli en «hub» for norsk næringsliv. Hva enn som måtte røre seg innen bærekraft, skulle det være mulig å finne informasjon om her. Sjekk hvordan vi i Imbera, nå Increo, løste akkurat det. 

Vi var i kontakt med flere selskaper i en anbudsrunde for levering av ny nettside. Imbera imponerte fra første møte. De leverte det beste tilbudet både teknisk, kreativt og på pris.

Knut Moestue, partner og markedsansvarlig

Utfordringen

Som medlemsorganisasjon var et av de naturlige målene å verve flere medlemmer. Vi måtte tydelig kommunisere fordelene ved å være medlem – og det var avgjørende å få på plass en smidig registreringsprosess. I tillegg visste vi at kunden også hadde rollen som journalist og redaktør, og ville etter hvert produsere store mengder innhold. Det krevde en intuitiv og brukervennlig løsning under panseret. Challenge accepted.

Slik løste vi det

Vi sparket i gang prosjektet med grundig innsikts- og analysearbeid. Det skulle som vanlig bli uvurderlig i det videre arbeidet. WordPress-designet skreddersydde vi med utgangspunkt i Global Compact Norges definerte målgrupper. For å få nettsiden raskere på beina, gav vi kunden tilgang til kontrollpanelet mens vi jobbet i front. På den måten var de klare til å gi gass sekundet vi klippet snoren.

I UX-arbeidet har vi lagt opp til en friksjonsfri opplevelse, hvor enkle call to actions leder deg til verdiløfter – og til å bli medlem. Designet slipte vi i tråd med tematikken. De måtte fremstå seriøse, men samtidig moderne og nyskapende. Løsningen måtte formidle bærekraft. Kort sagt fikset vi et rent og moderne uttrykk – for et rent og moderne næringsliv.

Samarbeidet med Imbera er veldig bra, og de har vist stor vilje til å løse problemer og utfordringer som alltid dukker opp i slike prosjekter.

Knut Moestue, partner og markedsansvarlig

UN Global Compact nettside

En liten genistrek

Et viktig mål for Global Compact-nettverket er å informere om relevante arrangementer – både arrangert av dem selv og av andre. Hvis noen har disket opp et event som handler om bærekraft, om det så bare er et webinar, vil Global Compact gjerne høre om det. Og her, om vi skal si det selv, kodet vi inn en liten genistrek. 

Arrangementskalenderen til Global Compact Norge er nemlig ikke helt som alle andre. Har du et event du mener de bør vite om, kan du bare fylle inn et skjema og trykke send. Synes redaktøren det er verdt å rope høyt om, trykker de helt enkelt «godkjenn». Da publiseres arrangementet rett i kalenderen – med riktig design og det hele. Ingen tilpasning eller knot. 

Som et lite kirsebær på toppen la vi også inn muligheten til å knytte både innhold og arrangementer opp mot spesifikke bærekraftsmål. Er du spesielt opptatt av bærekraftsmål 5? Eller 12? Bare trykk på knappen og få justert brukeropplevelsen til dine interesser.

Alt i alt synes vi resultatet snakker for seg selv. Og så er det selvsagt trivelig at en så ambisiøs og dyktig kunde fremdeles kommer til oss med bestillinger. Det kaller vi et bærekraftig samarbeid.

Bli bedre kjent med UN Global Compact på globalcompact.no.