Gå til innholdet
Lukk

Be om gratis og uforpliktende møte

Vi hjelper deg med å planlegge ditt webprosjekt!
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.Open the time view popup.
Lukk
Meld deg på nyhetsbrev fra InCreo! Vi sender deg gode tips og råd, eksklusive kurs og seminartilbud, og annen informasjon som hjelper deg med å lykkes på nett! Det kommer ut omtrent en gang i måneden, og inneholder alltid dagsaktuelle temaer.
Adam Storli
Adam Storli
Digital rådgiver
Prosjektleder
adam@increo.no
Tlf: 45 85 98 13


Starte nettbutikk? Tenk på dette før du velger e-handelsløsning

I dag kan du få nettbutikk på samlebånd, for en slikk og ingenting. Men hva får du egentlig, og enda viktigere – hva går du glipp av?

Har du ambisjoner om å drive god butikk, er det utallige grunner til at det beste valget ikke er det billigste.


En nettbutikk fungerer sjelden alene

Med mindre du driver i liten skala, som hvis du selger hjemmelagde produkter og har varelager i stua, trenger du systemer som snakker godt sammen. For at nettbutikken skal gjenspeile det som faktisk er på lager til enhver tid, må nettløsningen og lageret kommunisere. Kjøp som blir gjennomført må registreres på kassa og i regnskap når betalingen gjennomføres, og ordren må automatisk kobles opp mot leveringsløsningen.


De fleste nettbutikker har derfor behov for minst tre typer integrasjoner, kanskje flere. Dette er de vanligste:

• Leveringsintegrasjoner
• Betalingsintegrasjoner
• Integrasjoner for varelager og regnskap

De billige løsningene har sjelden disse inkludert, og du må belage deg på manuelt arbeid for hver enkelt ordre. Det kan kanskje fungere om volumet er lavt, men ikke i det lange løp, hvor det er fort gjort å miste oversikten. Og jo mer tid du bruker, desto mindre tid har du til å jobbe med å forbedre og gjøre nettbutikken mer lønnsom.


Dette er noen av de mange integrasjonene vi har erfaring med:

integrasjonslogoer

Vi har vært borti de fleste problemstillinger og utført de fleste typer integrasjoner før. Og kommer du med nye utfordringer, skreddersyr vi for å få det til.


Når du har en ambisjon om å gjøre det bra

Har du ambisjoner om å lykkes, bør du ta høyde for det og gå for en løsning nettbutikken kan vokse i, som kan utvikles i takt med behovet. Der kommer de mange billigløsningene til kort. De er ikke alltid like skalerbare, og å skulle bytte løsning midt i løpet kan bli en dyrere affære enn å gjøre det ordentlig fra starten av. Har du en løsning bygget for slag, øker du i tillegg sjansen for å lykkes fra starten av.


Mer enn handlekurv og betalingsløsning

Når vi lager nettbutikker, er målet salg, og det legger vi til rette for. Det høres selvsagt ut, men hos oss betyr det langt mer enn å inkludere kjøpsknapper og installere handlekurv. Webdesign, interaksjonsdesign og oppbygning er gjennomtenkt, og strukturen tilpasset virksomheten og typen produkter. Basert på innsikt, testing og 19 års erfaring, vet vi hva som funker og hva som gir kundene en god kjøpsopplevelse.


Ikke tøys med tilliten

Du kan jo tenke på deg selv, vil du ha lagt igjen kortinformasjonen din på et nettsted du ikke helt visste om du kunne stole på? Nettopp. Kunder gjennomfører ikke kjøp uten å ha tillit til nettbutikken og aktøren bak. De må dessuten oppleve at det er enkelt og friksjonsfritt å skulle handle. Det er ikke alltid at ferdigløsningene gir det gode førsteinntrykket eller den opplevelsen som skal til for at besøkende vil handle – eller komme igjen. Én ting er sikkert, du blir garantert ingen nettsuksess dersom kundene dine knoter med en lite brukervennlig kjøpsflyt eller ikke tør å stole nok på nettbutikken din til å trykke «Gjennomfør kjøp».


Mer enn en leverandør

De som velger billige løsninger, oppdager gjerne etter en stund at de er nødt til å bygge på med integrasjoner og moduler, og at regnestykket blir et ganske annet enn det de først ble forespeilet. Hvor god servicen er, og hvor kyndig hjelp du får, vil også variere veldig hos de ulike leverandørene.


Vil du ha noen du kan stole på, som kan bidra hele veien fra oppstart til nettsuksess, har vi mange gode referanse-case å vise til. Vi har ikke bare et team med webutviklere og webdesignere, men også eksperter på nettbutikker, og vi kan være like mye partner som leverandør.


Ta kontakt for en uforpliktende prat.




Oppdatert