Gå til innholdet
Lukk

Be om gratis og uforpliktende møte

Vi hjelper deg med å planlegge ditt webprosjekt!
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.Open the time view popup.
Lukk
Meld deg på nyhetsbrev fra InCreo! Vi sender deg gode tips og råd, eksklusive kurs og seminartilbud, og annen informasjon som hjelper deg med å lykkes på nett! Det kommer ut omtrent en gang i måneden, og inneholder alltid dagsaktuelle temaer.
Morten Wikstrøm
Morten Wikstrøm
Daglig leder
morten@increo.no
Tlf: 97690017


Ikke la nettbutikken stå ubemannet!

chat_edialog24_gjesteblogg
Denne uken har vi invitert chat-leverandøren eDialog24 til å gjesteblogge hos oss. De forteller om fordelene med en chat-løsning om du driver nettbutikk. God lesning!
Hvem lar en vanlig butikk stå åpen uten noe personale tilstede? Nå tenker jeg ikke på sikkerheten, men kundebetjeningen. Det er en selvfølge å ha personale som kan gi kunden hjelp og samtidig bidra til mersalg. Hvorfor er det ikke slik i nettbutikken? Har du råd å miste kunden i nettbutikken fordi vedkommende ikke fikk hjelp til info og valg av produkt, eller dersom det oppstår plunder ved kassa?

Rask og god assistanse i nettbutkkken

I dag handler stadig flere kunder på nett. Det er blitt enkelt, de sparer tid og penger. Det optimale er at kunden hjelper seg selv og alt går automatisk. I mange tilfeller fungerer dette flott fordi kunden har kunnskap og vet hva de er ute etter. Men hva med kunder som er usikre i sitt valg av produkt, trenger mer informasjon eller sliter i kassa? Ofte blir en telefonsamtale eller e-post for tidkrevende og tungvint for kunden. Da er det lite som skal til før kunden går til en annen nettbutikk eller legger handelen på is, fordi de ikke fikk den hjelpen de trengte.

Her vil en tilgjengelig chat være løsningen og den rette kanalen for rask og god assistanse i nettbutikken. Kunden tar selv kontakt når de ønsker hjelp og får raske svar på sine spørsmål mens de fortsatt er i kjøpsprosessen. Alt ligger til rette for en trygg og god handel. Står kunden for eksempel inaktiv en stund på en side i nettbutikken kan det komme opp en proaktiv ‘chat-hjelper’ som sier innbydende ‘Trenger du noe hjelp? Chat med oss her.’ Dette skaper en tilstedeværelse og viser at noen personlig vil hjelpe deg i nettbutikken. For kunderådgiver er det samtidig lett å se hvor i nettbutikken kunden tar kontakt, som gjør det enkelt å gi rett hjelp.

En chat forplikter

Å tilby chat for kundene dine, krever noe av deg og din virksomhet. Først av alt må du gi kunden et løfte når din virksomhet er tilgjengelig på chat. Dersom en slik kanal står åpen uten at noen svarer i den andre enden skaper det raskt misnøye og dårlige kundeopplevelser. Så pass på at du eller noen av dine kolleger er tilgjengelig i tidsrommet som er lovet og at ventetiden ikke blir for lang.

En fordel med chat er at du kan besvare flere henvendelser samtidig. Med telefon er det umulig, men på chat går det helt fint. Dette betyr mindre ventetid i kø for kundene dine og din virksomhet blir mer effektive i kundebetjeningen. Ved gjentagende spørsmål vil forhåndsdefinerte svarmaler også gi dere et fortrinn, ved å kunne gi raske svar tilbake.

25 % av Norges befolkning foretrekker chat

Tenk nytt i virksomhetens kanalstrategi. Mer enn 25% av Norges befolkning foretrekker chat som kanal. Dersom vi utelukkende ser på brukere av nettbutikker vil jeg hevde at andelen er langt høyere.

Stopp kundeflukten ved kassa, ta kontakt med eDialog24 på chat, epost eller telefon. Det er du som velger kanal.

Av: Ketil Lillevik

Salgssjef, eDialog24
Telefon: 93 01 25 94  | E-post: ketil@edialog24.no

Vil du vite mer? Les mer eller chat med eDialog24 på edialog24.no



Oppdatert