Gå til innholdet
Lukk

Be om gratis og uforpliktende møte

Vi hjelper deg med å planlegge ditt webprosjekt!
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.Open the time view popup.
Lukk
Meld deg på nyhetsbrev fra InCreo! Vi sender deg gode tips og råd, eksklusive kurs og seminartilbud, og annen informasjon som hjelper deg med å lykkes på nett! Det kommer ut omtrent en gang i måneden, og inneholder alltid dagsaktuelle temaer.
Morten Wikstrøm
Morten Wikstrøm
Daglig leder
morten@increo.no
Tlf: 97690017


Forbigått av konkurrentene på nett

bloggheader3

InCreo publiserer i løpet av vinteren en bloggserie om funn fra WEB360 – en markedsundersøkelse om norske bedrifters nettsatsing.

Kun 24 prosent av norske bedrifter mener de er bedre på nett enn konkurrentene. Dette avdekkes i en markedsundersøkelse om bedrifters nettsatsing. Undersøkelsen er utført av Norfakta på oppdrag fra InCreo.

Dårlig respons til tross for oppdaterte løsninger

Om man er bedre eller dårligere enn konkurrentene på nett er jo gjerne en subjektiv vurdering. Men når hele 37 prosent av de spurte også uttaler at de sjeldent eller aldri mottar henvendelser via bedriftens nettside, er jo dette mer overraskende. Dette til tross for at 7 av 10 forteller at de har byttet ut eller utbedret bedriftens nettside i løpet av de siste to årene.

I InCreo opplever vi at norske bedrifter satser mer på nett, men det er samtidig oppsiktsvekkende at en så stor andel av bedriftene ikke klarer å utnytte potensialet.

Ansvaret ligger hos de eldre
38 prosent av de som er ansvarlige for bedriftenes nettsider er eldre enn 44 år. 56 prosent befinner seg i alderen 30-44 år. Kun 4 prosent av de norske bedriftene gir ansvaret for bedriftens websatsing til ansatte under 30 år. Dette er kanskje noe betenkelig. Sett opp mot at yngre medarbeidere har vokst opp digitalt, er gjerne mer aktive teknologibrukere og samtidig medbringer de ferskvare om muligheter på nett fra skolebenken. Kanskje burde man tørre å gi de yngre ansatte med ansvar?

Om undersøkelsen
Undersøkelsen har som hensikt å skaffe overblikk over norske bedrifter sin satsing på internett. Undersøkelsen er bestilt av InCreo Interactive Creations AS, og utført av Norfakta Markedsanalyse i juni 2013. Undersøkelsen er nasjonal.

Skal du satse på nett, og ønsker mer innsikt om markedet? Ta kontakt, vi i InCreo kan hjelpe deg til å bli bedre enn konkurrentene.

Tidligere artikler fra undersøkelsen:
- Norske bedrifter satser ikke på nett som salgskanal  
- Forgubbing i Web-Norge (E24.no)



Oppdatert