Gå til innholdet
Lukk

Be om gratis og uforpliktende møte

Vi hjelper deg med å planlegge ditt webprosjekt!
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.Open the time view popup.
Lukk
Meld deg på nyhetsbrev fra InCreo! Vi sender deg gode tips og råd, eksklusive kurs og seminartilbud, og annen informasjon som hjelper deg med å lykkes på nett! Det kommer ut omtrent en gang i måneden, og inneholder alltid dagsaktuelle temaer.
Morten Wikstrøm
Morten Wikstrøm
Daglig leder
morten@increo.no
Tlf: 97690017


Cashback-markedsføring: En introduksjon

kickback
Driver man en nettbutikk er man alltid på jakt etter den beste måten å markedsføre butikken og produktene sine. På nettet finnes det svært mange og nye markedsføringsmuligheter – alt fra SEO og adwords til bannerannonser og retargeting.

Cashback: prestasjonsbasert markedsføring


En forholdsvis ung, men voksende markedkanal, er såkalt cashbackløsninger. Dette går ut på at man får tilbake penger når man har handlet i en nettbutikk. For å lære mer om dette, har vi invitert Mats og Jens fra Norges første og største cashback-selskap, KickBack.no til å presentere konseptet cashback.

Kort om KickBack AS

KickBack er Schibsted sin nyeste satsning på prestasjonsbasert markedsføring hvor du som nettbutikk kan få markedsført din butikk og dine produkter på en CPO-modell (Cost Per Order). KickBack er et cashback- og fordelsprogram for netthandel hvor medlemmer får penger tilbake (cashback) ved å handle i nettbutikker som samarbeider med KickBack.

Penger tilbake i etterkant av kjøp

Cashback er enkelt forklart engelsk for «penger tilbake» og beskriver et begrep hvor en kjøper av en vare eller tjeneste får penger tilbake i etterkant av kjøpet. Kunden handler på vanlig måte i nettbutikken og når kjøpet er gjennomført beregnes cashbacken basert på varens eller tjenestens beløp. Cashbacken er som regel en prosentandel av det du betalte for varen.
I modne markeder, som f.eks. England, går 5-6% av all e-handel gjennom forskjellige typer cashbackløsninger Vi samarbeider allerede med 240+ nettbutikker så det begynner å ta fart i Norge også!

75 000 medlemmer og vokser raskt

KickBack har i dag ca. 75 000 medlemmer og vokser raskt gjennom markedsføring og integrasjoner i Schibsted sine kanaler som VG, Aftenposten og FINN. Som kunde av KickBack får du en egen profilside på KickBack.no hvor din nettbutikks fordeler, produkter og tilbud vises. Dine produkter blir også synlig gjennom KickBack sin «Vindusshopping» hvor KickBack-medlemmer kan søke seg gjennom 1.6 millioner produkter. Gjennom KickBack kan din nettbutikk markedsføres til en stor gruppe av «gullkunder» som handler svært ofte på nett og vi ser at ordre som går via KickBack har høyere enn gjennomsnittlig ordreverdi enn nettbutikken har på sine kunder ellers. KickBack kan gi deg mange nye kunder, men også hjelpe deg å holde dine eksisterende kunder lojale gjennom å tilby dem fordeler.

KickBack jobber allerede med å levere salg til kjente nettbutikker som Apple, MPX, Hotels.com, Zalando, Coverbrands, Blivakker og mer enn 200 andre nettbutikker. Gå inn på www.kickback.no og ta en titt.

Av: Jens Rygg, KickBack.no



Kommentarer

Oppdatert