Hopp til hovedinnhold

Best på nett

Du har helt sikkert fylt drivstoff på en Best-stasjon. Men har du noen gang besøkt nettsiden deres? Eller tenkt over at de i det hele tatt har en?

Digitale løsninger er kanskje det siste du forbinder med bensinstasjoner. De står liksom bare der – og har alltid gjort det. Men kanskje er det mulig å gjøre det lettere for folk å finne frem til dem? Det var i alle fall det Best stasjon ville.

Best Stasjon hadde en løsning som var nedstøvet og utdatert. Derfor ønsket de naturligvis å vise at de følger med i tiden, og da var en mer moderne løsning helt nødvendig.

Utfordringene

Kanskje har det heller aldri vært viktigere å tenke «mobile first». For det finnes vel knapt virksomheter hvor kundene er mer på farta.

Når folk sjekker opp en bensinstasjon på nett, så gjør de det fordi de er på reise. Men den gamle siden var ikke optimalisert for mobil i det hele tatt. Da mister du mye av den aktuelle trafikken.

I tillegg ønsket Best å kommunisere at de er noe mer enn en bensinstasjonkjede. Som energiforhandler har de også lokalt landbruk og entreprenørvirksomheter som målgruppe.

Det var derfor viktig å være digitalt til stede for bilistene, men samtidig ivareta det andre kundesegmentet på en profesjonell måte. Dette fiksa vi ved å tydeligere løfte frem energiforhandling i både budskap og menyvalg.

Løsningen

Vi jobbet smidig, sørget for at kunden var tett på prosjektet, og sammen utviklet vi en helt ny løsning – i flunkende ny drakt. Alt var designet og strukturert med brukeren i sentrum.

Det har vært viktig for Best å kunne kommunisere kampanjer og aktuelle tilbud, og nå kan du swipe deg gjennom disse på mobilen din. Den er enkel og lett å navigere i tillegg til at den ser veldig moderne og fresh ut. Både vi og kunden er happy med designet.

I tillegg er nettsiden langt enklere å jobbe med bak kulissene, som var et viktig poeng for Best.

Vi snakket mye om deres eget grensesnitt, og vi tweaket ganske mye i WordPress for å fikse et optimalt brukervennlig dashboard for administratorene. Det er betydelig enklere å jobbe med nå enn det var.

Rosinen i pølsa

Den kanskje viktigste funksjonen er imidlertid det interaktive kartet, hvor bilister (ikke mens de kjører, selvfølgelig!) kan sjekke hvor nærmeste bensinstasjon befinner seg. Denne fornyet og moderniserte vi for maksimalt smooth brukervennlighet.

Bare del din posisjon eller skriv inn hvor du er, så får du opp en liste sortert etter avstand. Enkle ikoner viser deg hva slags fasiliteter stasjonene har, alt fra matservering til bilvask og type drivstoff. Et Google Maps-API gir deg raskt veibeskrivelse dersom du trenger det.

Om et redesign vil føre til at nettsidene nå får like mye trafikk som bensinpumpene, vet vi ikke. Men de fremstår i alle fall Best mulig. Resultatet kan du sjekke her!