Hopp til hovedinnhold

Nye Britannia – en femstjerners digital opplevelse

    Eksteriør av Britannia

    Å lage nettside for et hotell høres kanskje ukomplisert ut. Men så er ikke Britannia bare et hotell.

    Byrået Anti hadde gjort en fenomenal jobb rundt gjenåpningen av ærverdige Britannia hotell. Knallhard jobbing med kommunikasjon og identitet betalte seg: Snart var øyne fra hele verden rettet mot Dronningens gate i Trondheim. Da de spurte oss om å være deres digitale partner, var vi ikke vonde å be. Med mye stolthet – og litt ærefrykt – satte vi i gang.

    Utfordringen – en digital opplevelse

    Britannia er så mye mer enn et sted å overnatte. Det har 5 serveringssteder, like mange stjerner og et spa. Det er 150 år med historie i veggene, Michelin-stjerne og ærverdighet. Det er en del av Trondheims sjel. Hvordan kunne vi gjenskape denne følelsen digitalt? Hvordan kunne vi sikre en god opplevelse for alle besøkende – fra før innsjekk til etter utsjekk? At besøket til restauranten startet allerede på nettsiden?

    Siden Britannia ikke er en del av en tradisjonell kjede, trengte de en helt ny løsning. Den måtte være førsteklasses. 

    Slik løste vi det

    På Britannias nye nettsider har vi latt gamle tradisjoner smelte sammen med innovativ teknologi. Digitale opplevelser skapes av interaktivitet, og det krever en topp moderne front-end. Identiteten og kommunikasjonen drives frem av en enorm kompleksitet under panseret. 

    Bilde av nettsiden til Britannia, Speilsalen

    Spesielt mange linjer kode har gått med til å få alle integrasjoner og systemer til å fungere mest mulig sømløst sammen. Rombooking, spa, restaurantopplevelser, påmelding til gruppetimer på treningssenteret og nettbutikk.

    Vi har jobbet knallhardt med både med UX og SEO. Ved å tilpasse innholdet på engelsk og norsk, har vi kunnet ivareta både celebre gjester og den helt vanlige trønderen. Vi laget en nettbutikk som blant annet selger pledd og puter – og bygget en egen gavekort-konfigurator. Her kan du velge beløp, leveringstype, print og innpakning. Til nå har utrolig mange av gavekort blitt solgt.

    Mer enn systemer

    Ja, det skal være enkelt og brukervennlig å booke rom eller forespørre en konferanse. Samtidig skal vi også fortelle historien om Britannia. Det handler om folk og hendelser. Hva hvis de 150 år gamle veggene kunne snakke?

    Her har vi blant annet gitt liv til Antis idé om Britannia hotel som en samler av historier – og laget det digitale magasinet «The Collector». Bla deg gjennom og les fortellinger om alt som har foregått i det ærverdige hotellet. Visste du for eksempel at det var her Nansen signerte erklæringen om Norges løsrivelse fra Sverige?

    I tillegg har vi bygget en kulturkalender som forteller deg hva som skjer under oppholdet ditt. Hvilke konserter og tilstelninger kan du besøke? 

    Britannia kan smykke seg med medlemskap i «The Leading Hotels of the World». Det forplikter. Sammen med Anti og hotellet har vi jobbet mot et felles mål om å skape verdens beste digitale løsning for hoteller.

    Men vi fortsetter å optimalisere. Jakten på det perfekte stopper aldri.

    Video: Anti

    Video: Anti

    Vi har også laget dette

    The boss in town! Lett å bli kvitt bosset i Rogaland

    Se arbeid