Vi deler vår kunnskap og erfaring - få med deg våre geniale tips, tanker om digitale trender, bli kjent med våre ansatte og se litt av jobben vi gjør med spennende kunder!
I den digitale verden finnes det et mylder av uttrykk og aktuelle tema, men hva innebærer de egentlig? La oss se litt nærmere på webapplikasjoner, og hvordan de kan hjelpe deg til en mer effektiv arbeidshverdag.
Open source, closed source, free software og proprietær kode. Du har kanskje hørt begrepene, men vet du hva de egentlig betyr? Her er forskjellene på åpen og lukket kildekode – og hvordan vi velger hva vi skal bruke.
Du har kanskje allerede en idé om mål, behov og budsjett for den nye digitale løsningen. Men om 2 eller 4 år kan behovene ha endret seg. Tenker man for kortsiktig går man fort i fella ved å la seg blende av pris fremfor langsiktighet.
Noen ganger kan det være hodeløst å investere penger i en mer avansert løsning. Men når det kommer til CMS, er det «headless CMS» som gjelder. Vår utvikler Marcin Zajadło forklarer hva det er – og hvorfor du bør kjenne til det.
Kodefeil kan føre til hodepine for både utviklere, kunder og sluttbrukere. Men det finnes effektive måter å gardere seg mot dem. Vi forklarer hva automatisk testing er, og hvorfor prosjektet ditt fortjener det.
Det er en utbredt tanke at du kan sette fart på et prosjekt ved å involvere flere utviklere. Men er det egentlig sånn? Senior utvikler, Vladimir Janjušević, forklarer deg fordelene og ulempene ved å koble på mange hoder.
Vi tilbyr WooCommerce nettbutikkløsning, med og uten integrasjoner. Dine behov og din forretningsflyt avgjør hvilken vei vi anbefaler. Vi er opptatt av å lage nettbutikker som kan vokse i takt med bedriften og som skaper inntekt fra dag én.
I Increo utvikler vi skreddersydde løsninger. Det kan høres innlysende ut, men hva vil det egentlig si i praksis? Sebastian Krohn, leder for vårt Oslo-kontor, forklarer forskjellen på skreddersøm og hyllevare – og når du bør velge hva.
SEO er så veldig viktig dersom du ønsker å øke antall besøkende på nettsiden din. I dette innlegget gir vi deg tips til søkemotoroptimalisering du kan jobbe med for dagens nettside.
Det er mye hype rundt både design thinking og såkalte designsprinter. Den hypen er i grunnen helt på sin plass. Men hva er det – og hvorfor fungerer det så ekstremt bra?
Skal du drive business i den nye, digitale økonomien, må du på en eller annen måte forholde deg til data. Men utnytter du dens fulle potensial? Her får du en forklaring på hva dataanalyse er, hva du kan bruke det til – og hvordan du går frem.
Hva koster en nettbutikk? Hvor høyt er et hus? Hvor tung er en stein? For å kunne få et reelt prisanslag og et bedre bilde av prosessen bak din nye webløsning, er det lurt å stille forberedt.
Metatekstene er bedriftens salgstekst i søkeresultatene – hvorfor skal brukerne klikke på din link fremfor de 10 andre i resultatet? Slik skriver du metatekster som øker synligheten din – og trigger brukerne til å klikke seg inn på din nettside.
Hva er en h-tag? H står for heading, og H-tag (H1, H2, H3 osv) er et html element som brukes av søkemotorer og skjermlesere til å forstå strukturen på innholdet.
Hva får du hvis du kombinerer grundig innsiktsarbeid, flinke folk, helhetlig tankegang og tett samarbeid? Sannsynligvis et bra resultat. Som Visit Helgelands nye nettsider, for eksempel. Bare sjekk ut denne transformasjonen.
En designsprint hos Increo er en 4-dagers prosess med konsentrert samarbeid for å skape nye produkter og tjenester, eller å forbedre det som allerede eksisterer.
SEO står for search engine optimization, eller søkemotoroptimalisering på norsk. Jeg mener at SEO handler om mer enn å bare optimalisere for søkemotorer.
Her er noen enkle tips og triks til hvordan du kan sikre en god gjennmføring av digitale brukertester!
Brukertesting er en av våre favoritt-metoder for å skaffe innsikt. Vi får tilbakemeldinger fra reelle brukere og det vi sitter igjen med er så ekstremt verdifullt.
Brukerinnsikt har vært en bærebjelke for designere lenge, og i dag er det opplagt for alle at innsikt om brukerens situasjon, motivasjon og behov er en forutsetning for å kunne designe produkter som lever lenge og godt.